W sercu każdego biznesu opartego na relacji kupno-sprzedaż, a więc na handlu, jest klient. Firmy obserwują jego zachowanie i prowadzą analizy, aby jak najlepiej dopasować swoją strategię. Stosują analitykę zachowań klienta (tzw. customer intelligence), która opiera się na wdrożeniu narzędzi informatycznych , jak Digital Signage, które umożliwiają integrację oraz przetwarzanie danych o klientach. Jednocześnie wykorzystują statystyki dla lepszego poznania i przewidzenia ewentualnych zachowań swoich odbiorców. Analityka klienta w handlu w szerokim ujęciu to rodzaj strategii, która dzięki lepszej identyfikacji klienta zapewnia przewagę nad konkurencją.

Na czym polega skuteczny Customer Intelligence?

Najprościej rzecz ujmując na jak najlepszym poznaniu klienta. Jest to szereg działań marketingowych, które umożliwiają odpowiednie zaplanowanie i zaprojektowanie relacji z klientem. Procesy zachodzące w ramach analityki zachowań klienta pozwalają także na wejście w interakcje z odbiorcami z wykorzystaniem analitycznie przetworzonych danych historycznych.

Digital Signage a Customer Intelligence

W analityce zachowań klienta duże znaczenie odgrywa umiejętne zarządzanie kanałami kontaktu (w szczególności w czasie rzeczywistym) , jak i optymalizacja ścieżki interakcji klienta. Można wykorzystać w tym obszarze rozwiązania z zakresu Digital Signage, a najlepiej sprawdzą się modele interaktywne, pozwalające na interakcję w czasie rzeczywistym. Klient może przy wykorzystaniu ekranu dotykowego wskazać swoje preferencje, ocenić obsługę w sklepie, wypełnić ankietę, skorzystać z poradnika bądź instrukcji, itp.

Możemy zaproponować także ciekawe systemy Digital Signage, które sprawdzą się w obszarze analityki zachowań. Przykładowo Central Stacks pozwala na wyświetlanie statystyk, kliknięć na ekranie, analizy wieku oraz płci osób obserwując ekran. Niektóre z naszych systemów mogą być wykorzystywane w funkcji infokiosku, który świetnie sprawdzi się formie narzędzia do kontaktu z klientem. Chętnie podpowiemy, które z naszych produktów oraz systemów mogą być wykorzystane w ramach Customer Intelligence.