Digital Signage w ostatnich latach przeżywa prawdziwy ,,Boom”. Wykorzystywany głównie w reklamie oraz jako wizualny nośnik różnego rodzaju treści sukcesywnie wypiera tradycyjne broszury i plakaty w formie papierowej. Mimo jednak wyraźnego i coraz większego wpływu na otaczający nas świat, wielu z nas nadal nie wie co to tak naprawdę jest i ,,z czym to się je”.

Zacznijmy od tego, że Digital Signage otacza nas zewsząd. W sklepie, szkole, kinie czy restauracji, a także w wielu miejscach na zewnątrz – tam wszędzie możemy trafić na Digital Signage w postaci elektronicznego wyświetlacza. Nośnikami przekazywanych treści najczęściej są:

  • monitory reklamowe
  • monitory w formie videowall lub menuboard
  • wielkoformatowe ekrany LED
  • totemy multimedialne
  • infokioski dotykowe

Repertuar w kinie, menu w restauracji, rozkład autobusów, informacje o sklepowych promocjach, spoty reklamowe wyświetlane w poczekalniach czy galeriach handlowych, wymieniać można bez końca. Reklama z wykorzystaniem Digital Signage posiada o wiele więcej możliwości niż standardowy, statyczny kontent. Za sprawą animacji, oraz różnego rodzaju efektów wizualnych charakteryzuje się lepszym efektem wzbudzania zainteresowania i przyciągania uwagi.

digital signage

Do głównych zalet Digital Signage niewątpliwie możemy zaliczyć:

  • zdalne zarządzanie wyświetlanymi informacjami na ekranach
  • wartość dodaną do tradycyjnego przekazu w postaci kierowania wyświetlanych treści wg. demografii poprzez moduły rozpoznające wiek / płeć odbiorców
  • animowane i statyczne wizualizacje przyciągające wzrok
  • szybkość aktualizacji wyświetlanych treści – w ciągu kilku sekund jesteśmy w stanie podmienić nieaktualny kontent na nowy w sieci monitorów rozlokowanych w dowolnej liczbie lokalizacji.
  • każdy nosik może wyświetlać niezależną treść, a np. o określnej porze prezentować wspólny materiał dzielony przez wszystkie nośniki w obiekcie.
  • obraz na ekranie może być dowolnie dzielony na wiele niezależnych stref
  • prowadzenie statystyk oglądanych materiałów oraz klikanych w przypadku ekranów dotykowych,
  • możliwość zaplanowania harmonogramu wyświetlanych treści
  • zminimalizowanie ilości serwisów fizycznych na rzecz bezpłatnych serwisów zdalnych
  • zdecydowana minimalizacja kosztów i czasu pracy