Znaczenie Digital Signage w medycynie wzrasta z roku na rok. Przychodnie czy niepubliczne ośrodki zdrowia już od dawna inwestują w Digital Signage, aby zachęcić do korzystania ze swoich usług. Jest to nie tylko duże udogodnienie dla klientów ale i dla personelu.

Głównym problemem w placówkach zdrowia jest długi czas oczekiwania na wizytę czy badanie. Już teraz popularnym staję się umawianie wizyt za pomocą aplikacji lub przez Internet. Rejestracja może odbyć się za pomocą wydrukowanego w bileterze kuponu, kodu na telefon. W momencie naszej kolejki na wizytę poinformuje nas o tym sygnał dźwiękowy oraz odpowiednia grafika. Odpowiedni system kolejkowy sprawi że oczekiwanie stanie się przyjemniejsze. W poczekalniach montowane są ekrany cyfrowe na których wyświetlane są informacje o szacowanym czasie przyjęcia, godzinach przyjmowania lekarzy, porady medyczne, wiadomości ze świata medycyny. Wszystko po to, aby umilić czas oczekującym. Na monitorach wyświetlane są reklamy, które mogą stanowić dodatkowe źródło dochodu dla placówek.

digital signage

Kioski dotykowe pomogą pacjentom odnaleźć odpowiedniego lekarza czy salę. Zaoszczędzi to czas nie tylko pacjentom ale i personelowi, który nie będzie już musiał każdorazowo wyjaśniać gdzie należy się udać.

Digital Signage wprowadza wiele korzyści dla lekarzy. Każdy z nich ma szybki dostęp do bazy pacjentów, w której znajdują się takie informację jak lista badań czy recept. Taka baza pozwala na szybszą diagnozę oraz przejrzystość historii choroby pacjenta. Zamontowanie odpowiednich kamer na salach operacyjnych oraz ekranów projekcyjnych pozwala na transmisję w wysokiej rozdzielczości. Dzięki temu wiele osób, na przykład studentów może uczestniczyć w operacji mimo, że nie są obecni na sali. Nowoczesne systemy archiwizowania obrazów w radiologii czy ortopedii wypierają stare klisze. Konsultacje lekarskie nie muszą się już odbywać osobiście. Za pomocą projektorów, wieloformatowych monitorów można zorganizować konsultacje czy odprawy lekarskie.