Digital Signage coraz prężniej rozwija się na rynku gastronomicznym. Główną przyczyną jest fakt, iż Digital Signage zachęca klientów do skorzystania z usług, a co za tym idzie wydania większej ilości pieniędzy w danej restauracji. Zachęcająca reklama dania lub propozycja ciekawej promocji może spowodować dodatkowy, niezaplanowany wcześniej zakup.
Restauracje prześcigają się w coraz to lepszym wykorzystywaniu Digital Signage. Reklamy potraw wyświetlają się w określonym czasie, zgodnie z porą dnia, porą roku czy pogodą jaka panuje na zewnątrz. Można dostosować je do konkretnych klientów czy konkretnych miejsc. Posiadają ciekawą grafikę z odpowiednim opisem i rekomendacją potrawy.

Digital Signage w restauracji to głównie monitory dzięki którym klienci cały czas mają wgląd w menu czy oferty specjalne, dodatkowo zachęcające wizualizacje powodują, że zysk restauracji powiększa się. Restauracje wprowadzają także monitory, które pokazują co w danym momencie dzieję się z zamówieniem i kiedy będzie gotowe. Jedząc posiłek klienci cały czas mogą obserwować zmieniające się treści, mogą to być reklamy, informacje o wydarzeniach związanych z restauracją.

digital signage

Dużą popularnością cieszą się samoobsługowe kioski. Mogą być umieszczone w różnych wersjach, przymocowane do ściany, wolnostojące jedno lub dwustronne. Klienci sami mogą zamówić danie, skomponować je w taki sposób jaki chcą i ostatecznie sami za nie zapłacić. Coraz większe znacznie mają samoobsługowe kioski dla zmotoryzowanych, które poprawiają sprzedaż nawet o parę procent. Klienci korzystający z nich chwalą sobie przejrzystość oferty, możliwość zrezygnowania z produktu w dowolnym momencie oraz możliwość skorzystania z kuponów oraz programów lojalnościowych.

Z pewnością zakres wykorzystywania Digital Signage w restauracjach stale będzie się poszerzać. Większość klientów zwraca uwagę na kolorowe, dynamicznie zmieniające się treści. Sprecyzowanie produktów do konkretnych klientów budzi sympatię dla firmy i chęć dalszego korzystania z jej usług.