Dużą popularność rozwiązania Digital Signage znajdują w obszarze szeroko rozumianego marketingu. Mogą bowiem stanowić źródło przychodów, jeżeli zostaną umiejętnie wykorzystane. Pokaźnych rozmiarów monitory z systemami zarządzania treścią pozwalają na wyświetlanie różnego rodzaju reklam. Dlatego ekrany umieszczone w dobrych lokalizacjach – często i chętnie odwiedzanych – cieszą się dużym zainteresowaniem wśród firm, poszukujących idealnego miejsca na reklamę. Na ogromną skalę wykorzystywane jest to na nowojorskim Times Square, który słynie z wielkich billboardów wyświetlających reklamy największych na świecie marek.

Popularne formy zarabiania na Digital Signage

Najczęściej wykorzystywanym rozwiązaniem Digital Signage są duże ekrany, na których wyświetlają się reklamy opłacone przez przedsiębiorców. W zależności od wybranego systemu możliwe jest wprowadzenie różnej liczby spotów reklamowych, wyświetlanych przez określony czas i z określoną częstotliwością. Właściciel monitorów ustala na tej podstawie cenę reklamy. Należy mieć na uwadze, że monitory mogą pracować 16 lub 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Dodatkowym atutem jest fakt, iż systemy nie wymagają stałej obsługi, ponieważ posiadają zautomatyzowane systemy zarządzania treścią, które można dowolnie skonfigurować.

Oprócz ekranów zamontowanych w często odwiedzanych miejscach, popularną formą zarabiania na Digital Signage jest wyposażenie publicznych środków transportu w mniejsze monitory. Mogą posłużyć do wyświetlania trasy, ogłoszeń dotyczących komunikacji, ale też reklam lokalnych bądź ogólnopolskich firm. Coraz większą popularność zyskują także tzw. ściany wideo, czyli systemy złożone z kilku monitorów, które z reguły montowane są w sklepach do zaprezentowania np. aktualnej kampanii reklamowej danej marki, oferty z informacjami o cenach, itp.

Warto też zwrócić uwagę na pośrednią formę zarabiania na Digital Signage. Są to rozwiązania nowatorskie, które oddziałują zdecydowanie lepiej na percepcję potencjalnych Klientów niż tradycyjna reklama analogowa. Ponadto wprowadzenie ich do swojej kampanii sprawia, że odbiorcy mogą postrzegać firmę jako lepszą, bardziej prestiżową – a wobec tego chętniej skorzystają z jej oferty.