Rebranding – idealny moment na wprowadzenie technologii Digital Signage

//Rebranding – idealny moment na wprowadzenie technologii Digital Signage

Rebranding – idealny moment na wprowadzenie technologii Digital Signage

2018-05-28T16:16:02+00:00 Maj 28th, 2018|Categories: Bez kategorii|

Zmiana wizerunku firmy na rynku może być bardzo pozytywnie wzmocniona wprowadzeniem technologii Digital Signage. Z jednej strony można wygospodarować w nowej strukturze obiektu miejsce do przekazu informacji, ale przede wszystkim jest to okazja do wprowadzenia dynamicznego procesu informowania i kontaktu z klientem w celu optymalizacji sprzedaży. Często rebranding wiąże się z mocnym przekazem medialnym, przyjazdem władz lokalnych, prezesów firm, dostawców i klientów na kolejne otwarcia obiektów. Monitory są bardzo dobrym uzupełnieniem takiego wydarzenia – w wielu sieciach nasze „pogotowie ratunkowe Digital Signage” wspierało w ostatniej chwili takie wydarzenia monitorami, ścianami video i infokioskami.

Przykładem prowadzonego przez firmę SOLIX projektu rebrandingu z elementami Digital Signage jest sieć sklepów Żabka. Bezpośrednią przyczyną wprowadzenia techniki przekazu cyfrowego do sklepów była zmiana wielkości i układu funkcjonalnego sklepów, ale również logotypu z równoległą zmianą właściciela sieci. Wszystkie uruchomione projekty były poprzedzone analizami dotyczącymi wielkości nośników, ich parametrów technicznych, sposobów montażu, odległości od klienta, itp. Omówimy dwie całkiem różne realizacje pokazujące jak wiele elementów ma znaczenie.

Pierwszym etapem zrealizowanego projektu są tablety w miejscu sprzedaży reklamujące nowe dostępne usługi oraz produkty w strefie przy kasowej. System umożliwia badanie zadowolenia klientów i skuteczność wyświetlanych reklam. Projekt był bardzo głośny po serii artykułów opisujących sposób działania zastosowanego systemu rozpoznawania wieku, płci i czasu patrzenia osób na reklamy z opcją wyświetlenia dedykowanych reklam do profilu osób patrzących. W efekcie mamy najlepiej skontrolowany produkt na rynku polskim z pozytywną opinią GIODO po wielomiesięcznej kontroli u nas i u klienta. Reklama w tym miejscu może być bardzo skuteczna pod warunkiem zachowania płynności kolejki oraz odpowiednio krótkich przekazów.

digital signage

Innym etapem jest instalacja dużych monitorów 55” w strefie przygotowania posiłków, które są odporne na pracę w parze wodnej i zmiennej temperaturze. Monitory wyświetlają zsynchronizowane z sobą treści reklamowe, które informują o oferowanych produktach i promocjach. Zastosowana matowa powłoka monitorów skutecznie eliminuje refleksy świetlne, dzięki czemu obraz ma jakość wydruku papierowego o bardzo dobrej czytelności. Często firmy zapominają o tych istotnych parametrach technicznych, które decydują o jakości i estetyce przekazu oraz wpływają bezpośrednio na żywotność stworzonej sieci nośników. Wiele jest na rynku rozwiązań, które pomimo zastosowania świetnych materiałów reklamowych nie wyglądają dobrze, przyczyn jest wiele, np.:

  • odbite na ekranie lampy z sufitu,
  • treści wyświetlane niesynchronicznie,
  • różnice w jasności monitorów lub obszarach monitorów spowodowane poprzez pracę w dużej wilgotności lub nasłonecznieniu,
  • zastosowanie monitorów do pracy 12/16 godzin dziennie w obiektach pracujących 24h na dobę,
  • stosowanie dużych monitorów np. 75-85” do wyświetlania w jakości full HD treści z bardzo małej odległości od klienta, w efekcie wielkość pikseli utrudnia odczytanie drobnych tekstów z ekranu i zniekształca grafiki,
  • pojawiający się czarny ekran pomiędzy filmami

Brak uwzględnienia tego typu parametrów technicznych może spowodować negatywny wpływ projektu Digital Signage na proces rebrandingu.

SOLIX dostarczył już około 35.000 monitorów do projektów Digital Signage ponad 2.500 firm w 16 krajach, bez tej wiedzy nie byłoby to możliwe.