Pandemia zmieniła sposób zachowania się klientów na ulicach, w sklepach czy restauracjach. Co więcej – jak pokazały badania przekaz cyfrowy wpływa na podejmowanie decyzji zakupowych. W jaki sposób Digital Signage przekłada się na sposób konsumowania treści promocyjnych przez odbiorców?  

 Covid-19 całkowicie zmienił zachowania klientów w sklepach, którzy spędzali o wiele mniej czasu na zakupach. W związku z tym nastąpiło bardzo duże ograniczenie czasu i form przekazów reklamowych, aby móc skutecznie wpłynąć na ich decyzje zakupowe. Konkurencyjność, a tym samym walka o zysk są kluczowe dla branży gastronomicznej – jednej z najbardziej dotkniętych konsekwencjami kryzysu. Co ciekawe, z przeprowadzonych właśnie w tej branży badań oraz analizy odpowiedzi respondentów wynika, że ekrany Digital Signage mogą wpływać na zmianę decyzji zakupowych nawet przez co drugiego klienta. Co więcej, aż 65 proc. spośród klientów restauracji, którzy zamówili danie reklamowane na wyświetlaczach przyznało, że początkowo miało inny plan, a decyzja uległa zmianie po zapoznaniu się z ofertą prezentowaną na ekranie.  

Od strony technologicznej dostrzegany jest coraz większy udział ekranów LED, ekranów LCD o podwyższonej jasności oraz coraz większe wielkości powierzchni reklamowych. Dynamicznie rozwijają się także kolejne systemy self orderingu w sieciach retail. Inwestorzy posiadający dobrą płynność finansową wykorzystują czas pandemii na inwestycje Digital Signage w zamkniętych obiektach, natomiast ci bardziej dotknięci kryzysem wstrzymali wszystkie działania w tym zakresie – mówi Tomasz Sepioło, Prezes Zarządu firmy SOLIX. Firmy handlujące czasem reklamowym na nośnikach outdoor zanotowały w połowie roku 2020 spadki sprzedaży, ponieważ nie było wówczas ludzi na ulicach i nikt nie chciał się reklamować. Przyszłość branży Digital Signage to z pewnością rozwiązanie wykorzystujące technologie IoT, AI, analitykę, big data, dane demograficzne z ruchu telefonów komórkowych, dane z systemów POS klienta. Powód jest jeden – szukanie technologii mających wpływ na wzrost skuteczności reklamy – podkreśla.  

 Jednym z pierwszych efektów zmian było przeniesienie ekranów reklamowych na witryny sklepów, aby klient, który ze względu na własne bezpieczeństwo unikał przebywania w pomieszczeniach zamkniętych, a jeszcze przed wejściem do sklepu otrzymał niezbędną informację o zasadach bezpieczeństwa w obiekcie. A pomimo zamknięcia obiektów gastronomicznych, wiele restauracji zdecydowała się na zmiany oraz inwestycję w menuboardy.  

Dynamiczny obraz lepiej przyciąga uwagę odbiorcy i daje możliwość szerszego przekazu. W dobie COVID-19 jeszcze bardziej zyskuje na znaczeniu to, że ekran łatwo zdezynfekować i nie wymaga on interakcji z odbiorcą. Przykładem mogą być Drogerie Natura lub Rossmann – mówi Marcin Warżel, Partner Account Manager w firmie Samsung. Dodając, że zmiana zachowań dla procesów zakupowych i potrzeba ciągłego dostosowywania infrastruktury do wymagań klientów często zmusza do inwestycji, ale także prowokuje do głębszych przemyśleń na ten temat. Dzisiaj rozwiązania Digital Signage to standard. Wyróżnikami są funkcjonalności, które pozwalają na korzystanie z rozwiązań w sposób SMART. Wyświetlacze powinny wchodzić z nami w interakcje, idealnie wpasowywać się w otoczenie oraz ułatwiać i uprzyjemniać nam pracę lub czas spędzony w sklepie, banku, biurze. Z drugiej strony omnichanelowa komunikacja, wyraźne komunikaty, dzisiaj najczęściej wideo – powinny przynosić wymierne korzyści np. przy rozwiązaniach do sklepów sieci detalicznej towarzyszyć klientowi przez całą ścieżkę zakupową – podsumowuje.  

 Więcej informacji: www.solix.pl